#SU-w-ak – startuje rekrutacja do nowej edycji programu

#SU-w-ak – startuje rekrutacja do nowej edycji programu

Zapraszamy krakowskie szkoły do udziału w V edycji „Programu Wsparcia Samorządów Uczniowskich #SU-w-ak”.
Program ten :
1-jest finansowany ze środków Gminy Miejskiej Kraków;
2-jest skierowany do samorządów uczniowskich z krakowskich szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych (z wyłączeniem szkół dla dorosłych);
3-obejmie m.in. warsztaty, konsultacje oraz konkurs dotacyjny na realizację własnych projektów.

Rekrutacja do programu odbywa się od 16.09.2024 roku do 31.01.2025 roku.
Link do formularza zapisu : https://forms.gle/mn89PyTwwgDYmJHg9

Najważniejsze założenia Programu - edycja 2024/2025

1. Uczestnicy programu mają możliwość:
a. wziąć udział w konkursach dotacyjnych;
b. wziąć udział w spotkaniach konsultacyjnych oraz konsultacjach telefonicznych
i e-mailowych z przedstawicielami Fundacji (koordynatorem projektu oraz ekspertem ds. projektów samorządowych), którzy pomagać będą w przygotowaniu, realizacji i rozliczeniu projektu samorządowego;
c. ubiegania się o wyróżnienie „Lider Samorządności” zgodnie z Regulaminem Wyróżnienia „Lider Samorządności”;
d. otrzymania materiałów szkoleniowych przeznaczonych zarówno dla członków samorządu uczniowskiego jak i jego opiekuna;
e. przeprowadzenia na swoim terenie akcji promującej samorządność uczniowską m.in. w oparciu o przekazaną przez Fundację broszurę;
f. otrzymania certyfikatu potwierdzającego udział w Programie.

2. W konkursach dotacyjnych brać udział mogą jedynie szkoły podstawowe i ponadpodstawowe (z wyłączeniem szkół dla dorosłych), które zapisały się do Programu Wsparcia Samorządów Uczniowskich #SU-w-ak.

3. UWAGA !!! Konkurs dotacyjny będzie realizowany osobno dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych w następującym podziale.

Dla szkół podstawowych:
• 30.09.- 14.10.2024r.
• 04.11.- 15.11.2024 r. – „dogrywka”
• 02.01.-17.01.2025 r.
• 03.03.-17.03.2025 r. – „dogrywka”

Dla szkół ponadpodstawowych:
• 30.09.- 14.10.2024r.
• 04.11.- 15.11.2024 r- „dogrywka”
• 02.01.-17.01.2025 r.
• 03.03.-17.03.2025 r. – „dogrywka”

Dodatkowe tury naboru, o ile będzie taka konieczność, przewidziane są na przełomie listopada i grudnia oraz w kwietniu.

4. Najważniejsze informacje o projektach samorządowych:
a. minimalna kwota dofinansowania wynosi 500,00 zł, a maksymalna 2 500,00 zł;
b. mogą być realizowane od dnia podpisania porozumienia z Fundacją, ale nie wcześniej niż 28.10.2024 r. i trwać mogą nie dłużej niż do 23.05.2025 roku, przy czym te rozpoczynające się w 2024 roku muszą zostać zakończone do 31.12.2024 roku;
c. w każdej edycji konkursu dotacyjnego szkoła może złożyć maksymalnie 2 projekty samorządowe;
d. w ciągu roku szkolnego 2024/2025 każda ze szkół może otrzymać nie więcej niż 5 dotacji
e. muszą dotyczyć jednego z następujących obszarów:
– integracja społeczności uczniowskiej;
– integracja i wsparcie uczniów – obcokrajowców;
– edukacja z zakresu praw i obowiązków ucznia;
– promocja postaw obywatelskich i patriotycznych;
– kultura;
– ekologia;
– zdrowy tryb życia;
– promocja przedsiębiorczości;
– działalność charytatywna;
– współpraca ze społecznością lokalną.

f. muszą spełniać następujące założenia:
– są przygotowane wyłącznie z inicjatywy samorządu uczniowskiego, zrealizowane według pomysłu uczniów, z ich znaczącym zaangażowaniem;
– zawierają informacje o zadaniach organów samorządu uczniowskiego oraz uczniów, podczas realizacji projektu;
– mają charakter działań społecznych czynnie angażujących uczniów szkoły;
– nie są zadaniami wynikającymi z rocznego planu pracy szkoły;
– nie są realizowane w ramach istniejących w szkole kół przedmiotowych
i sportowych;
– nie są dofinansowaniem zajęć pozalekcyjnych oraz szkolnych kół przedmiotowych
i sportowych;
– nie są akcjami organizowanymi przez inne podmioty współpracujące ze szkołą, np. organizacje pozarządowe lub młodzieżowe domy kultury;
– nie są także akcjami realizowanymi w ramach innych projektów społecznych;
– nie zostały rozpoczęte wcześniej niż w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie;
– nie zawierają opłat od uczestników;
– obejmują zaangażowanie opiekuna samorządu uczniowskiego.

5. UWAGA! Wnioski dotacyjne w tej edycji Programu składane będą przez formularz elektroniczny (formularz zostanie rozesłany do szkół, które zapiszą się do udziału w programie).

DOKUMENTY DO POBRANIA:

REGULAMIN_PROGRAMU_#SU_w_ak_2024_2025

ZAŁ_1_WNIOSEK_DOTACYJNY_SUWAK_2024_2025_wzór

ZAŁ_2_FORMULARZ_SPRAWOZDANIA_SUWAK_2024_2025_wzór

ZAŁ_3_KARTA_OCENY_WNIOSKU_SUWAK_2024_2025

ZAŁ_4_POROZUMIENIE_SZKOŁA_SUWAK_2024_2025_wzór

ZAŁ_5_PROŚBA_O_ZMIANE_HARMONOGRAMU_BUDŻETU_2024_2025_wzór

ZAŁ_6_REGULAMIN_LIDER_SAMORZ_2024_2025

 

Pytania?

Zapraszamy do kontaktu:
• telefonicznego: 12 411 07 95 lub 784 043 896 w następujących terminach:
poniedziałek: 9.30-14.30
środa: 13.00-18.00
czwartek 10.00-16.00
• e-mail: fundacja.mlodziez@gmail.com
• poprzez aplikacje ZOOM- po wcześniejszym uzgodnieniu e-mailowym.

Dodaj komentarz

Close Menu