Nowa edycja Programu #SU-w-ak – rekrutacja do 7 października

Nowa edycja Programu #SU-w-ak – rekrutacja do 7 października

Zapraszamy krakowskie szkoły do udziału w III edycji „Programu Wsparcia Samorządów Uczniowskich #SU-w-ak”.

Program ten jest skierowany do samorządów uczniowskich z krakowskich szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych i jest finansowany ze środków Gminy Miejskiej Kraków.

Program obejmie m.in. warsztaty, konsultacje oraz konkurs dotacyjny na realizację własnych projektów.

Zgłoszenia do programu można dokonać poprzez formularz elektroniczny:
https://forms.gle/KSHYYeDuvCipqKQU8

Najważniejsze założenia Programu #SU-w-ak

1) Rekrutacja do programu trwać będzie od 19 września do 07 października 2022 roku oraz od 09 do 30 stycznia 2023 roku. Zgłoszenia przez Formularz elektroniczny: https://forms.gle/KSHYYeDuvCipqKQU8
2) Uczestnicy programu są zobowiązani do :
a. podpisania Deklaracji Uczestnictwa w Programie #SU-w-ak (stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu);
b. zapoznania się z Regulaminem Projektu oraz potwierdzenia tego pisemnie;
c. złożenia co najmniej 1 wniosku w ramach konkursów dotacyjnych o dofinansowanie projektów samorządowych;
d. wzięcia udziału w warsztatach edukacyjnych (co najmniej 1 uczeń i 1 nauczyciel). Warsztaty organizowane będą osobno dla opiekunów samorządów uczniowskich jak i dla członków samorządów uczniowskich. Forma i termin warsztatów ( 1- w październiku 2022 r.; 2- w lutym 2023 roku) będą podane do wiadomości Uczestników Programu;
e. przeprowadzenia na swoim terenie akcji promującej samorządność uczniowską m.in. w oparciu o przekazaną przez Fundację broszurę;
f. informowania o swoim udziale w Programie oraz realizacji projektów samorządowych (w przypadku otrzymania dotacji) na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, korzystając m.in. z banerów promocyjnych przekazanych przez Fundacje.
3) Uczestnicy programu mają prawo :
a. wziąć udział w konkurach dotacyjnych na dofinansowanie realizacji projektów samorządowych;
b. wziąć udział w spotkaniach konsultacyjnych oraz konsultacjach telefonicznych i e-mailowych z przedstawicielami Fundacji ( koordynatorem projektu oraz ekspertem ds. projektów samorządowych), którzy pomagać będą w przygotowaniu, realizacji i rozliczeniu projektu samorządowego;
c. ubiegania się o tytuł Lidera Samorządności zgodnie z Regulaminem Lidera Samorządności;
d. otrzymania materiałów szkoleniowych przeznaczonych zarówno dla członków samorządu uczniowskiego jak i jego opiekuna.
4) Projekty samorządowe mogą dotyczyć co najmniej jednego z następujących obszarów:
a. integracja społeczności uczniowskiej;
b. integracja i wsparcie uczniów- obcokrajowców;
c. edukacja z zakresu praw i obowiązków ucznia;
d. promocja postaw obywatelskich i patriotycznych;
e. kultura;
f. ekologia;
g. zdrowy tryb życia;
h. promocja przedsiębiorczości;
i. działalność charytatywna;
j. współpraca ze społecznością lokalną.
5) Zorganizowanych zostanie 5 edycji konkursu dotacyjnego, w następujących terminach:
10 do 21 października 2022 r.
07 do 18 listopada 2022 r.
09 do 20 stycznia 2023 r.
27 lutego do 10 marca 2023 r.
27 marca do 13 kwietnia 2023 r.
6) Minimalna kwota dofinansowania projektu samorządowego wynosi 500,00 zł, a maksymalna 2 000,00 zł.
7) W każdej edycji konkursu dotacyjnego Samorząd Uczniowski może złożyć maksymalnie 2 projekty samorządowe.
8) W ciągu roku szkolnego 2022/2023 każda ze szkół może otrzymać nie więcej niż 5 dotacji na realizację projektów samorządowych.
9) Projekty samorządowe mogą zostać zrealizowane między 24.10.2022 a 22.05.2023 roku, przy czym te rozpoczynające się w 2022 roku muszą zostać zakończone do 31.12.2022 roku.
10) Dofinansowane mogą być wyłącznie projekty samorządowe, które :
a. są przygotowane z inicjatywy samorządu uczniowskiego, zrealizowane według pomysłu uczniów, z ich znaczącym zaangażowaniem;
b. zawierają informacje o zadaniach organów samorządu uczniowskiego oraz uczniów, podczas realizacji projektu;
c. mają charakter działań społecznych czynnie angażujących uczniów szkoły;
d. nie są zadaniami wynikającymi z rocznego planu pracy szkoły;
e. nie są realizowane w ramach istniejących w szkole kół przedmiotowych i sportowych;
f. nie są dofinansowaniem zajęć pozalekcyjnych oraz szkolnych kół przedmiotowych i sportowych;
g. nie są akcjami organizowanymi przez inne podmioty współpracujące ze szkołą, np. organizacje pozarządowe lub młodzieżowe domy kultury, nie są także akcjami realizowanymi w ramach innych projektów społecznych;
h. nie zostały rozpoczęte wcześniej niż w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie;
i. obejmują zaangażowanie opiekuna samorządu uczniowskiego;
j. są dostosowane do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
11) Dodatkowo punktowane będą :
a. prowadzenie działań mających na celu eliminacje zużycia przy wykonywaniu projektu pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich opakowaniami wielokrotnego użycia;
b. korzystanie z zasobów szkoły czy też środowiska lokalnego podczas realizacji projektu;
c. przesłanie maksymalnie 2 minutowego filmiku promującego projekt, na którego realizację składany jest wniosek. 

Pytania?

W razie pytań czy też wątpliwości zapraszamy do kontaktu za pomocą poczty elektronicznej: fundacja.mlodziez@gmail.com lub telefonicznie: 12 411 07 95 lub 784 043 896.

Dodaj komentarz

Close Menu